Blogértesítő

Ha nem akarsz lemaradni egyetlen blogbejegyzésről sem, szívesen küldünk neked rövid emlékeztető üzeneteket.

Friss topikok

Hogyan használd a Twittert?

2010.02.01. 11:42 bbul

Mostanában kezd nálunk is elterjedni a Twitter, bár még mindig sokak számára kissé homályos, hogy mi is ez valójában és mire és hogyan használható. Úgy gondoltuk első körben - mielőtt még okos tanácsokat adnánk a használatával kapcsolatban -  megnézzük, hogy milyen embertípusok is alkotják a twittrezők közösségét, kik milyen célból twittereznek és hogyan kell nekünk viszonyulni a különböző csoportokhoz. (Guy Kawasaki  ötletei alapján ) Lássuk hát:

 1. Az újonc: „Mit csináljak én itt?” kérdezi, aki csak pár hete regisztrált. Tweet-jeiben beszámol a mindennapja senkit sem érdeklő részleteiről: „Leesett a macskám a szekrényről” Ezek az emberek vagy továbblépnek erről a szintről, vagy pedig hamarosan elhagyják a twittert, ha azt tapasztalják, hogy senki nem figyel rájuk. Motivációjuk: kíváncsiság. Megközelítési mód feléjük: megértés.


2. A márkanév építő: „Mit nyerhetek vele?” Próbál egyensúlyozni a twitter marketing eszközként való felhasználása és a közösségi privát használata között, úgy, hogy ne vegyék észre, hogy marketingezik. Motiváció: ismertség növelése. Megközelítési mód: megfigyelés.


3. Az önjelölt celeb. „Hogy lehetek ismertebb?” A twittert önmegvalósító eszköznek tekinti, sokuk közülük igazi púp a háton. Motiváció: ismertté lenni és követőket szerezni. Megközelítés: tolerancia.


4. Az idegesítő. „Mire panaszkodjak?” Az ember, aki irigyel másokat, akik értelmes tartalmat tesznek fel. Értelmetlen megjegyzéseket tesz fel, amivel másokat idegesíthet. Motiváció: mások bosszantása. Megközelítés: blokkolás.


5. A szakértő. „Mi érdekes van az én területemen?” Leggyakrabban marketinges, vagy informatikai szakember. Ha a szakterületük számunkra érdekes, mindenképp megéri őket követnünk, mert sok hasznos információhoz juthatunk hozzá. Motiváció: szakértőként való elismertségük növelése és követők szerzése. Megközelítés: követés.


6. A segítő. „Mit tehetek érted?” Bár nagyon kevesen vannak, nagyon hasznosak tudnak lenni. A háttérben vannak egész addig, míg segítségre lesz szükséged. Akkor előlépnek, és válaszolnak. Legyenek bár ismeretlenek, vagy jól ismertek és sokak által követettek, sok időt és energiát takaríthatnak meg nekünk. Motiváció: mások segítése. Megközelítés: csodálat.

 

 

 

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Follow ELITINFO on Twitter

 

ELIT-INFO on Facebook

 

1 komment · 1 trackback

Címkék: tech blog web2 web internet informatika twitter számítástechnika

A bejegyzés trackback címe:

http://gerillainformatika.blog.hu/api/trackback/id/tr851719159

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan használd a Twittert? - Gerillainformatika - IT ésszel vagy pénzzel? 2010.02.01. 12:29:06

Mostanában kezd nálunk is elterjedni a Twitter, bár még mindig sokak számára kissé homályos, hogy mi is ez valójában és mire és hogyan használható. Úgy gondoltuk első körben - mielőtt még okos tanácsokat adnánk a használatával kapcsolatban - megnézzük, h…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.