Blogértesítő

Ha nem akarsz lemaradni egyetlen blogbejegyzésről sem, szívesen küldünk neked rövid emlékeztető üzeneteket.

Friss topikok

Vodafone - ahol hírből sem ismerik a viccet (sem a Twittert)

2009.12.11. 13:25 bbul

Nyilván mindenki (de főleg a T-Mobilosok) emlékszik a T-Mobile múlt pénteki üzemzavarára, mikor is a fél ország csapkodta földhöz dühödten a megnémult telefonját. Ilyen esetben ha a konkurenciának egy csepp esze is van, akkor azonnal lecsap a hírre és megpróbálja a dolgokat a maga hasznára fordítani.

A Vodafone-nál volt is valaki, akinek gyorsan vágott az esze és azt tette, amit tennie kellett: egy jó adag humorral, találóan, de nem bántón felhívta a Twitter közösség figyelmét arra, hogy lám, milyen vacak a T-Mobile és milyen jó a Vodafone, ami gond nélkül működik.
A T-Mobile ugyanis a Twitteren tette közzé, hogy sajnos egy szoftverfrissítés miatt a rendszere megállt, mit a szög. Hősünk, aki a Vodafonnál a cég hivatalos Twitter csatornáját szerkesztette egy "visszacsipogással" reagált a konkurencia tweet-jére:


 

Aligha van az országban olyan minmális humorérzékkel megáldott ember, aki ne mosolygott volna az "OK, csörögjetek ránk ;) " bejegyzés láttán. A vodás marketinges ugyanis ráérzett a Twitter és a mai internet lényegére: azonnal reagálni mindenre és azt minél több emberhez el is juttatni.

Amerikában nagy hagyománya van a konkurens cégek közötti versenynek, ahol néha vérre menően, egymást földbe döngölve, néha humorosan hirdetik saját termékük előnyeit.
Egy példa, hogyan lehet viccesen reklámozni valamit, a konkurencia egészséges alázásával:
 

Hasonlóan a fenti reklámhoz, a Twitter bejegyzés is fején találta a szöget. Joggal gondolhatnánk, hogy a szemfüles marketingest rögvest előléptették, sűrű vállveregetések közeppette, de nem. Ehelyett kirúgták, hogy a lába sem érte a földet.
A Vodafone kommunikációs igazgatója szerint ugyanis: "a Vodafone munkatársa engedély nélkül és sportszerűtlenül nyilatkozott versenytársunk műszaki problémájával kapcsolatosan. A tisztességes verseny szellemével ellentétes viselkedést olyan mértékű hibának ítéltük, amiért sajnos elbocsátás jár".

Bravó, tehetjük hozzá. Döngöljük földbe mindenkit, aki csak egy csepp kreativitással és humorérzékkel rendelkezik, éljen a középszerűség és a szürkeség. Ne piszkáljuk a versenytársainkat, mert akkor ők is piszkálni fognak minket, amire nekünk megint ki kell találni valamit, ami nagyon megeröltető. Üljünk inkább a babérjainkon és ne csináljunk semmit és ha lehet, akkor azzal is várjunk egy keveset. Pató Pál él és virul, na ezért tartunk mi itt...

 

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

5 komment · 1 trackback

Címkék: marketing mobil telefon internet humor vodafone informatika twitter számítástechnika t mobile

A bejegyzés trackback címe:

http://gerillainformatika.blog.hu/api/trackback/id/tr521590272

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vodafone - ahol hírből sem ismerik a viccet (sem a Twittert) 2009.12.11. 13:47:59

Nyilván mindenki (de főleg a T-Mobilosok) emlékszik a T-Mobile múlt pénteki üzemzavarára, mikor is a fél ország csapkodta földhöz dühödten a megnémult telefonját. Ilyen esetben ha a konkurenciának egy csepp esze is van, akkor azonnal lecsap a hírre és meg…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

szigetlakó · http://fabos-net.ws/ 2009.12.12. 14:27:40

Az internet ma már annyira beépült az életünkbe, mint korábban rádió, a TV vagy a telefon.

Ez egyben önálló arculattal való megjelenést munkát és komoly pénzkereseti lehetőség is jelenthet mindenkinek.

Kérdés tudunk-e élni vele?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.12.13. 20:55:31

Ez hasonló, mint annak a (szintén) magyar embernek az esete, aki a Burger King hamburger készítési technológiáját akarta megreformálni, amivel olcsóbban tudtak volna a mainál hamburgert készíteni, legalább ugyanolyan minőségben, mint eddig. Őt is kirúgták, viszont ha belegondolunk a másik oldalába a dolognak, mivel ugyanolyan minőséget kell nyújtani mindenhol, az eddigi technológia lecserélése elképesztő pénzeket emésztett volna fel.
Persze ez erre az esetre nem feltétlenül áll, itt tényleg egy barom volt, aki kirúgta a srácot/csajt.

kszabo 2010.01.14. 07:32:21

A mobilcégek aranymondata: a területi lefedettsége mindhárom magyarországi szolgáltatónak azonos mértékű :)

bbul 2010.01.14. 08:14:23

@kszabo: Igen, minek harcolni a konkurenciával, mikor a mutyizásnak nálunk úgyis évszázados hagyományai vannak? :-)