Blogértesítő

Ha nem akarsz lemaradni egyetlen blogbejegyzésről sem, szívesen küldünk neked rövid emlékeztető üzeneteket.

Friss topikok

Kéziszótár multicégnél dolgozó webszerkesztőknek

2009.09.18. 12:29 bbul

Kéziszótárunkkal segítséget szeretnénk nyújtani Önnek abban, hogy minél könnyebben és gyorsabban kiismerje magát a média multik világában és a megfelelő kifejezéseket elsajátítva új munkavállalóként zökkenőmentesen be tudjon kapcsolódni a cége életébe, munkájába.

Ha Ön KKV cégnél dolgozik, akár mint vezető, vagy beosztott és még nem találkozott az a következő kifejezésekkel, akkor Önnek is érdemes elolvasni az alábbiakat, hiszen előfordulhat, hogy multicéges háttérrel rendelkező új munkavállaló, vagy tanácsadó érkezik Önhöz, és akkor a következő szavak ismerete elengedhetetlenné válik.

Az angol szavak mellett feltüntettük azok fonetikus kiejtését is, angolul nem beszélők számára. Szeretnénk, ha szótárunkat nem csak az elhangzott mondatok értelmezésénél használná, hanem kreatív módon, a szavakat elsajátítva Ön is alkalmazná azokat, amennyiben felettesei kikérnék a véleményét egy-egy probléma megoldásával kapcsolatban.

Az összegyűjtött szavak érdekessége, különlegessége, hogy tetszés szerinti számban és bármilyen sorrendben összerakva mindenképp értelmes mondattá állnak össze. A szószedet után összeállítottunk pár minta mondatot, mellyel reményeink szerint sikerül is bizonyítanunk ezt.

Íme a szógyűjtemény:

·          content – kontent, a weboldal teljes tartalma, ami a Cég reményei szerint magától keletkezik, a script (lásd alább) megvásárlásának pillanatában.

·        script – szkript. Program, pl. weboldalé. A következő két kritériumból egynek kell megfelelnie: A: legyen ingyenes, vagy maximum 200 Euro. B: legyen saját fejlesztésű és drága. Átfedés lehetséges, tehát az ingyenes, vagy max. 200 Eurós programot átadhatjuk külső cégnek, hogy minimum 3000 Eurós költséggel megpróbálják működőképessé tenni.

·        pushingolni a contentet , nyomni a tartalmat. – ha a tartalom valamilyen okból mégsem jönne létre magától, akkor muszáj tenni valamit: pushingoljuk!

·        know-how – nóhá (figyelem, nem knóhá) a legfontosabb szó és fogalom a Cégben! Minden tudás, tapasztalat, gyakorlat és információ összesítve. Fel kell szívni!

·        target – tárget, az elérendő cél, az előirányzott bevétel, melyet mások állapítanak meg, de nekünk kell összekaparni.

·        corporate designer – korporét dizájner. A céges arculat kialakításáért felelős     személy. Bármilyen általa elvégzett és továbbított munka legalább 15 napi további egyeztetést és 30-40 E-mail váltást és 20 módosítást von maga után.

·        PPT – pépété, Olyan Microsoft PowerPoint kiajánló, mely a takarékossági okokból használt Open Office programmal megnézve szétesik. Elkészítéséért a corporate designer felel (lásd fent: 15 nap, 30-40 E-mail, 20 módosítás)

·        brandet építünk – cégünk márkanevét erősítjük. A Cég logójának, nevének betűtípusának, színeinek megjelenítése, megemlítése bárhol, bármilyen méretben és formában.

·        revenue -  revenyú, Bevétel. Mivel a bevétel magyar szó, kéretik a revenyút használni.

·        weekly report – víkli riport, heti kimutatás. Kéretik legkésőbb hétfő estig összeállítani és továbbítani, táblázattal mellékelve. Legyen benne minden szám és adat, amit elő tudunk keresni és kommentálni. Mivel a formátum követelményei folyamatosan változnak elmenteni nem érdemes.

·        opening rate – opening rét. A kiküldött hírlevél megnyitási aránya. 

·        sharp – sárp. Jelentése pörgős, okos, éles eszű, aktív, motivált, mindenből naprakész, jól informált, tettre kész, sikerre éhes ember. Igyekezzünk ilyenné válni a Cég érdekében!

·        pushy – pusi. Jelentése: nyüzsgő, nyomulós, aktív ember. Lásd, mint fent.

·        túl soft – szoft. A fenti két kifejezés ellentéte, tehát bárki, aki minimálbérért nem hajlandó túlóradíj nélkül napi 12 óránál többet dolgozni a Cég érdekében.

·        top management – top menedzsment. Az Ölümposz hegyén, elérhetetlen magasságokban meetingelő (lásd alul) kivételes tehetségű és tudású Kiválasztottak Társasága, a Fény Gyermekei, Jedi-lovagok.

·        meeting – míting. Jelentése megbeszélés. Rendszerint hétfőn reggel 9-kor kezdődik és csütörtök este 6-ig tart. A résztvevők és a helyszínek ez idő alatt cserélődnek, csakúgy, mint a megbeszélés tárgya. Ám ezeknek nincs jelentősége, a lényeg ugyanis a folyamatosság. A páros heteken  meghozott döntések páratlan heteken érvényüket vesztik és újra tárgyalandókká válnak.

·        sales meeting – szélszmíting, megbeszélés értékesítőknek, melyen megtudhatjuk, hogy hozni kell a bevételeket.

·        online gondolkodás – elsajátítása alapvető fontosságú minden munkavállaló számára. A fogalom értelmezése még nem teljesen tisztázott, (jelenleg filozófusok és nyelvészek dolgoznak rajta) jelentése nagyjából a következő: látnokként az utópisztikus jövőbe tekintve messianisztikus hittel és lelkesedéssel telve küzdeni rendkívüli eredmények és bevételek eléréséért.

·        one man show – vánmensó, egy személy által is elvégezhető munka. Költség hatékony megoldás internetes portálok üzemeltetésére. A Cég company policy-je (lásd lent) szerint az alábbi építési munkák is elvégezhetők lettek volna ebben a rendszerben: Keopsz piramis, Panama csatorna, Empire State Building, Asszuáni gát, Golden Gate híd.

·        company policy – kámpáni poliszi, cégpolitika, a Cég működését szabályzó rendszer. „Nem illeszkedik a kámpáni polisziba” – a kifejezés adu ászként használható egy esetleges módosítási javaslat, vagy fizetésemelési kérelem elutasításakor.

·        CEO- szííó, ügyvezető igazgató, nem összetévesztendő az SEO-val (lásd lent), mivel az „ügyezető”, vagy „igazgató”, esetleg „cégvezető” értelmes szavak, ezért használatukat kerüljük és szorítkozzunk a szííó használatára.

·        SEO – esszíó, keresőoptimalizálás weboldalak számára. Legyünk kreatívak: a hagyományos eszközök mellett megengedett közúti baleset, valamint közbotrány okozása, esetleg bankrablás túszejtéssel is. Ezekben az esetekben ne felejtsük el megemlíteni a kiérkező újságíróknak a weboldalunk nevét, hátha bekerül az is a hírekbe.

·        CTR – klikktrúrét, a hírleveleinkben található linkek százalékos átkattintási aránya. Növeléséhez az alábbi szavak használata nagymértékben hozzájárulhat: botrány, döbbenet, lecsapott, tragédia, szörnyű, horror, szenzáció, megerőszakolta, megölte, megette, elásta, csalás, vége, rettegés, őrület, válik, súlyos, kiderült, lebukott, öngyilkos, lelökte, kitálal, hihetetlen, felfedte, megmutatta.

·        brain storming – brénsztorming, szószerint agyviharzás. Lényege, hogy a felettesünk által vízionált jövőképért és tervekért egyetértően lelkesedjünk, esetlegesen „ez az” és „hú, mekkora ötlet!” közbekiabálásokkal tarkítva.

·        time table – tájm téböl, időbeosztási terv. Megírására azért van szükség, hogy legyen mitől eltérni.

·        measurement plan – mezsörment plen, mérési terv. Egy folyamat megtervezésének első fázisa, melyhez fontossága miatt külső szakértő bevonása szükséges. A tanácsadó díjazása a Cégen belül szigorú szabályokhoz van kötve: napidíja nem lehet kevesebb, mint a mindenkori magyar havi minimálbér nyolcszorosa és nem lehet több, mint a Brunei szultán Rolls Royce gyűjteménye bruttó értékének és az Apolló űrprogram költségvetésének szorzata.

·        inhouse training – inháuz tréning, cégen belüli tréning, melyen gyakorlati tanácsokat kapunk arra vonatkozóan, hogy hogyan hozzuk a bevételeket.

·        cash-flow – kesfló, készpénz áramlás, mely valahogy mindig elkerüli a bankszámlánkat.

·        critical mass - kritikál messz, kritikus tömeg, kerékpáros tömegmegmozdulás, melynek Cégen belüli jelentése: elérendő cél, amikor is minden naprendszerünkben működő cég nálunk fog hirdetni.

·        sales house – szélszhausz, több weboldal közös, csoportos értékesítése, melynek felépítése a szocializmushoz hasonlóan még várat magára.

·        sales pipe – szélszpájp, tölcsérformájú értékesítési eredmény kimutatás, mely megmutatja, hogy hány megkeresett cégből válik fizetős hirdető. Az elérendő százalék 99,1 és 100 között bármi lehet.

·        break even – brék íven, az áttörési pont, amikor a kiadás és a bevétel összege megegyezik. A nullszaldóst mindenki érti, tehát használata kerülendő.

·        workshop – vörksop, minimum 3 fő részvételével megtartott jókedvű, lelkes és őrületes eredményeket hozó közös munka.

·        potenciális lista – összeállítás, melyben az ország összes cége szerepel. A nevük melletti oszlopban tippeljük meg, hogy mennyit költenének a Cégnél, ha hirdetnének. (Lottó vagy totó tapasztalat előnyt jelent) Az oszlop számait összeadva gigantikus összeg jön ki, melyet odafent, kávét szürcsölgetve elégedetten nézegethetnek.

·        nichek – szűk piaccal rendelkező, specifikus portálok. Az itt elérhető jövedelem olyan, mint ezek piaca.

·        expert corner – expertkorner, szakértői sarok, a bloghoz, fórumhoz hasonlóan a látogatottságot hivatott növelni az elvárt szintre, ami a youtube és a facebook látogatottságának szorzata.

·        tele sales – teleszelsz, telefonos értékesítés. A napi kimenő hívások száma nem lehet kevesebb, mint Mexikóváros napi népességnövekedése. Hajnali fél 2 és negyed 4 között telefonálni nem szükséges.

·        head of.... – hedof , valaminek a feje. Bármi is legyen a pozíciónk neve, tegyük elé. Névjegykártyán és e-mail aláíráson különösen jól mutat.

·        delegálás – a kapott feladat továbbadása az alacsonyabb beosztásban dolgozó munkatársunk számára. Amennyiben ilyen nincs, kénytelenek vagyunk dolgozni.

·        business modell – biznisz modell, üzleti koncepció. Bármi is legyen, követnünk kell.

·        print – nyomtatott sajtó, online gondolkodással nem rendelkező munkavállalók számára.

·        megoldod? – E-mailben kapott feladatok leírása után található kifejezés. A szóvégi kérdőjel megtévesztő lehet. Valódi jelentése: oldd meg !!

·        bónuszterv – olyan munkavállalók felé felállított követelményrendszer, amely teljesítésének pillanatában automatikusan megduplázódik.

·        felszívni a know-howt – Nem véletlenül ez kéziszótárunk utolsó kifejezése. Ez a Cégben végzett munkánk, életünk eszenciája, összefoglalása, a megfoghatatlan, mégis alapvető fontosságú misztikus és titokzatos teendőnk.

Példamondatok:

 

1.     Ez waste of time, így soha nem érjük el a targetet.

2.     A self service revenue után a company policy szerint nem jár jutalék.

3.     Ha el akarod érni a bónusztervet, fel kell szívnod a know-how-t.

4.     A potenciális listát ma át kell dolgoznod. Megoldod?

5.     Ezt delegáljuk a tele sales-eseknek.

6.     Az expert corner post-jait beszéljük meg a workshopon.

7.     A teljes networkön vezetni kell a call sheetet.

8.     A product sheet összes adatára szükségünk van, hogy lássuk elértük-e a break  even-t?

9.     Egy megoldás van: több workshop-ot kell csinálnunk, hogy mindenki számára    világos legyen a plan.

10.   Measurement plan nélkül nem tehetjük sikeressé a sales-t.

11.   Sales house-t kell építenünk, hogy elérjük a critical mass-t.

12.   Inhouse training-ek kellenek, hogy a sales pipe mindenki számára egyértelmű legyen.

13.   A CEO szerint a CTR nem éri el a critical mass-t.

14.   Ezzel az applikációval nem tudjuk mérni a newsletter opening rate-jét.

15.   Top hundred hirdetőnk adja a cash-flow 70 %-át.

16.   A következő meeting-en brain storming-ot kell tartanunk, hogy kitaláljuk, hogy javíthatnánk az SEO-t.

17.   A company policy szerint a weekly report-ot hétfőn kell elküldeni.

18.   A sales meeting-en le kell adnod a time table-t.

19.   A top management szerint, ha megvan az online gondolkodás, akkor működhet itt is a one man show.

20.   Az a baj, hogy ő túl soft, nem elég pushy.

21.   Ő van olyan sharp, hogy tudja, most brandet kell építenünk.

22.   Ez a PPT nem illik a corporate design-hoz.

23.   Ha nem pushingoljuk a contentet, nem érjük el a critical mass-t.

 

Reméljük, hogy sikerült elsajátítania a fenti szavakat és kifejezéseket és példamondataink segítségével a gyakorlatban is hasznosítani tudja majd őket.
Munkájához, előmeneteléhez sok sikert kívánunk!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

6 komment

Címkék: multi vicc humor szótár

A bejegyzés trackback címe:

http://gerillainformatika.blog.hu/api/trackback/id/tr671390498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tommm 2009.10.22. 10:13:23

Engedjétek meg, hogy kiegészítsem a legfontosabb szavak listáját:

- cost saving : Költség megtakarítás, ami kizárólag a fizetett rabszolgákkal kapcsolatos költségekre vonatkozik, de azokra kivételezés és gondolkodás nélkül.

- pusholni : Rávenni valakit valamire amit nem akar megtenni. Ha ez az illető egy másik osztályon, vagy pláne másik multicégnél dolgozik, akkor a valahogy ki fog derülni, hogy valaki kéne a megoldáshoz aki nem tudjuk, hogy ki, vagy nem lehet elérni, vagy már nem dolgozik ott, vagy éppen nem ér rá, vagy csak olyan pozícióban van, hogy az csinál amit akar, ezért a kérést határozatlan ideig nem lehet teljesíteni.

- call : A pozíció javulásával a napi munkaidő egyre nagyobb részét kitevő idegen nyelvű, telefonos beszélgetések olyan emberekkel, akikkel soha nem találkoztunk, vagy azt sem tudjuk, hogy kicsodák. Esetleg a beszélgetés témája is ismeretlen maradhat számunkra.

- clean desk policy: Ne legyen disznóól az asztalunkon. Néhányan idővel művészi szintre juthatnak annak a harmóniának tárgyak segítségével történő bemutatásával, hogy mennyire rend és tisztaság van az asztalukon, ugyanakkor éppen mennyire lefoglaltak és mennyi mindenen dolgoznak egyszerre.

-offsite: A helyes használata pld. "Saaaajnos, holnap nem jó, holnap offsite-on leszek..." Munka helyetti, változó mértékben,, de általában a cég által (túl)szervezett, fizetett (de csak 1 italig) kollektív jópofizás, agymosás, majd lerészegedés a drága kollégákkal és főnökökkel, valami drága de félreeső helyen, amelynek árait a dolgozók soha nem engedhetnék meg maguknak.

bbul 2009.10.22. 10:53:07

@Tommm: Köszönjük Tommm, a kiegészítéseid tényleg beillenek a listánkba. Úgy látszik hogy ebben a szép globális világban minden multicégnél ugyanaz a rendszer uralkodik, ugyanazokkal az agyament kifejezésekkel. Kim-ir-Szen ha élne irigykedve nézné, hogy a hogy a multik megvalósították azt a teljes uniformizálást, amire ő vágyott. A legfurcsább az egészben, hogy ezért az agymosós-multi-globális rendszerért a magyar főnökök lelkesednek a legjobban, bár tudjuk, hogy a koncentrációs táborokban is a lengyel kápók ütötték a leglelkesebben saját honfitársaikat a németek legnagyobb megelégedésére. Az idők nem változnak...

capo|sfu · http://www.sixfeetunder.hu 2009.12.26. 19:08:28

Kicsit késve találtam rá erre a cikkre, eltelt két hónap, de esküszöm hangosan felröhögtem amikor olvastam. Mélységes mély tisztelet (akarom mondani ríszpekt) az írónak. Igaz hiánypótló írás. Köszi. Linkelem is tovább nálam.

bbul 2009.12.27. 19:59:55

@capo|sfu: Őszinte köszönet a riszpektedért! Örülok, ha happyvé tettelek az írásommal. Ha az olvasó szmájlingol, az nekem nagy szákszessz. A linkelésért pedig örök hálám!

Kow 2010.10.14. 17:14:43

A post C2A rátája elég erős ahhoz, hogy felhívjam a figyelmet a "call to action" hiányára.

peace_n_love 2010.10.17. 15:35:02

aszongya: "Feliratkozás email címmel"
na ebből látszik, hogy ez nem vicc... :D